Dramaturgias Itinerantes

DRAMATURXIAS ITINERANTES/ DRAMATURGIAS ITINERANTES

21 de novembro 2023

18h00

Entrada gratuita (até ao limite da lotação da sala) | Rua da Alegria, 503

Sexta edição. Ano 2023
21 de novembro, Porto. THSC: 18:00h 
22 de novembro, Vigo. ESAD De Galicia: 17:30h

Another Rose, de Sofía Santos Silva
LEITURA ENCENADA
A obra é um encontro à distância com Gulabi Gang, um grupo activista sediado em Uttar Pradesh, no norte da Índia,  fundado por mulheres como resposta à violência sistémica e discriminação generalizada de uma sociedade assente em práticas e costumes patriarcais que banalizam a violência sobre as mulheres. Estas mulheres cantam os seus ideais de mudança e mostram os passos de uma irmandade que se unifica pela transformação. Na obra, destaca-se a importância de todo o tipo de irmandades, em qualquer contexto e realidade, que iniciam espaços de resistência contra a acção de prejudicarem a especificidade de cada corpo. 

O projecto Another Rose, de Sofia Santos Silva, venceu a 4a edição da Bolsa Amélia Rey Colaço, uma iniciativa promovida conjuntamente pel’A Oficina (Guimarães), O Espaço do Tempo (Montemor-o-Novo), o Teatro Nacional D. Maria II (Lisboa) e o Teatro Viriato (Viseu). 

Sofía Santos Silva
Nasceu no Porto, em 1993. Frequentou o Conservatório de Música do Porto, concluindo o 6o grau em Flauta Transversal e o Preparatório em Canto Lírico. Iniciou a sua formação enquanto actriz na Academia Contemporânea do Espectáculo, Porto e licenciou-se na Escola Superior de Teatro e Cinema, Lisboa. Desde 2012 que tem trabalhado profissionalmente com Mónica Calle, Sara Barros Leitão, António Júlio, Mirró Pereira, Carlos Costa, Jorge Palinhos, Zeferino Mota, Jean Paul Bucchieri, David Antunes, João Guimarães, Artur Guimarães, Joana Quelhas, entre outros. Em 2015, foi uma das selecionadas para o Laboratório de Escrita para Teatro do Teatro Nacional Dona Maria II, que surgiu integrado num programa de apoio e incentivo a novas dramaturgias portuguesas. Em 2017, escreveu a peça “Uma Frida”, e em 2019, foi um dos espectáculos escolhidos a integrar o ciclo recém-nascidos do Teatro Nacional Dona Maria II. Integrou o Colectivo Retorno, da qual foi uma das fundadoras juntamente com Mariana Magalhães, Hugo Olim e Joana Coelho Cunha, escrevendo os espectáculos “Nina, Nina” e “A Nossa Primavera”. Em 2021, colaborou como intérprete no espectáculo “Carta” de Mónica Calle, estreado no TNDMII. Em 2021, foi a vencedora da 4a edição da Bolsa Amélia Rey Colaço, iniciativa do TNDM II, CCVF, O Espaço do Tempo e Teatro Viriato, com o projecto “Another Rose”. Recentemente, colaborou como intérprete no espectáculo “Cidades de Bronze” da Visões Úteis e lançou o seu primeiro projecto musical “Melancholia”. 

Ubasute, de Paula Carballeira 
LECTURA DRAMATIZADA 
Hai linguas que só teñen unha palabra para o abandono, pero iso non quere dicir que non haxa diferentes maneiras de deixar para sempre algo, alguén, a ti mesma, e pouco importa que intentes cambiar de espazo, que creas que indo a Xapón conseguirás afastar de ti o abafo, a culpa ou as pantasmas. Non existe un lugar no mundo onde fuxir da poesía, e a poesía trae de volta os recordos. 

Paula Carballeira: 
Paula Carballeira, nacida en Maniños (Fene. A Coruña), licenciada en Filoloxía pola Universidade de Compostela e cun curso de Especialización en Arte Dramática (Teoría e Práctica da Interpretación) na mesma universidade. Narradora oral profesional desde 1994, actriz e escritora. Como narradora oral, foi convidada aos principais festivais e eventos de narración oral nacionais e internacionais. Como actriz, é membro da compañía Berrobambán e participou en varias series e programas da Televisión de Galicia. Como directora de teatro, levou adiante producións tanto para a súa compañía coma para outras. Como dramaturga, recibiu o Premio Nacional de Literatura Dramática do ano 2023, o Premio Follas Novas na categoría de Teatro no ano 2023, o premio Laudamuco de Textos Teatrais no ano 2022, o Premio Manuel María de Literatura Dramática Infantil os anos 2006, 2011 e 2018, foi Mención do Xurado no III Premio de Teatro Radiofónico do Diario Cultural e finalista do Premio ASSITEJ (Sección española da Asociación Internacional de Teatro para a Infancia e a Xuventude). Ten máis de trinta libros publicados (álbum ilustrado, narrativa, poesía, teatro, ensaio) moitos deles traducidos a varias linguas: inglés, italiano, coreano, turco, alemán, chinés, portugués, catalán, éuscaro… algúns deles premiados e a maioría pensados tamén para a infancia e a xuventude. 

Conversa pós espetáculo moderado por Vanesa Sotelo, dramaturga e profesora de dramaturgia na ESAD de Galicia 

cartaz

Equipa Criativa e Artística

Another Rose

Autora
Sofia Santos Silva

Direção Artística
Cláudia Marisa

Assistência de Direção
Nuno Tudela

Interpretação
Ariana Santos
Constança Antunes
Filipa Araújo
Margarida Bezerra

 

Ubasute

Autora
Paula Carballeira

Dirección Artística
Nuria Montero

Interpretación
Raquel Cabañas
Carlos Galán Pardo
Telma Pazo Rodal

Colabora na Dirección
Roberto Vázquez Fernández

Producción
ESAD de Galicia